Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Afslankprofiel van Memeselfandi

Memeselfandi weegt 43.10 kg, is 5.80 kg afgevallen en heeft nog 1.10 kg te gaan

43.70 kg
42.00 kg
Doel vandaag: 42.00 kg
Huidig gewicht: 43.10 kg

Memeselfandi over zichzelf

Memeselfandi heeft nog geen introductietekst geschreven.

Laatste dagboekbericht

Wednesday, February 14, 2018

God’s love is deep enough to handle anything. No matter what hurt you have experienced in the past, what problems you’re going through right now, or what pain you will face in the future, you can count on God’s love. –The Daniel Plan
Zo is er een verband met de productie van oestrogeen, progresteron, serotonine en dopamine. Een goede darmflora zou kunnen helpen om overgangsklachten en de symptomen van osteoporose te verminderen en het risico op borstkanker te verlagen. Ook is er een verband gevonden met depressies.

Als je er zo naar kijkt, kun je je al beter voorstellen dat een goede werking van de bacteriën in je darmen superbelangrijk is voor je gezondheid. Niet alleen voor het verteren van je eten, maar ook voor je hormoonbalans.
Negatieve emoties zoals stress, angst, depressies en slaapgebrek kunnen invloed hebben op je darmwand en op het functioneren van je spijsvertering. Je zou misschien zelfs kunnen stellen dat deze emoties vanuit je darmen worden gestuurd en niet van

... 
Lees verder »
God’s love is deep enough to handle anything. No matter what hurt you have experienced in the past, what problems you’re going through right now, or what pain you will face in the future, you can count on God’s love. –The Daniel Plan
Zo is er een verband met de productie van oestrogeen, progresteron, serotonine en dopamine. Een goede darmflora zou kunnen helpen om overgangsklachten en de symptomen van osteoporose te verminderen en het risico op borstkanker te verlagen. Ook is er een verband gevonden met depressies.

Als je er zo naar kijkt, kun je je al beter voorstellen dat een goede werking van de bacteriën in je darmen superbelangrijk is voor je gezondheid. Niet alleen voor het verteren van je eten, maar ook voor je hormoonbalans.
Negatieve emoties zoals stress, angst, depressies en slaapgebrek kunnen invloed hebben op je darmwand en op het functioneren van je spijsvertering. Je zou misschien zelfs kunnen stellen dat deze emoties vanuit je darmen worden gestuurd en niet vanuit je hersenen.
Tip 1: Eet natuurlijk, vers en seizoensgericht

Zorg dat je zo veel mogelijk natuurlijk, vers, lokaal en seizoensgerichte voeding eet. Bij voorkeur biologisch.
Tip 2: Eet gefermenteerde voeding

Zorg dat je in je voedingspatroon voldoende natuurlijke gefermenteerde voeding opneemt, zoals zuurkool, kimchi, miso en kefir opneemt. Dit heet ook wel probiotische voeding. Let er op dat je verse zuurkool neemt
Tip 3: Eet prebiotische voeding

Eet ook voldoende van de zogeheten prebiotische voeding die de groei van de goede darmbacteriën ondersteunt. Denk aan uien, prei, knoflook, artisjokken, molsla, bananen en gemalen lijnzaad.

Tip 4: Eet ‘s avonds niet meer

Eet regelmatig maar niet continue. Je spijsvertering heeft rust nodig om onbruikbare resten via je dikke darm uit je lichaam te werken. Eet daarom ‘s avonds laat of voor het naar bed gaan niet meer.
Tip 5: Drink 1,5 tot 2 liter water per dag

Drink voldoende water. Je lichaam heeft water nodig om bacteriën en onbruikbare resten door je spijsvertering te laten bewegen. Water helpt constipatie en een opgeblazen gevoel te voorkomen.

Tip 6: Stop met suikers en eten uit pakjes

Elimineer bewerkt eten en geraffineerde suikers uit je voedingspatroon. Dit zijn alle kant-en-klaar voedingsmiddelen uit pakjes en ook koek, snoep, hamburgers, optimel, activia, ontbijtkoek en dergelijke. Door ongezond te eten verstoor je de bacterie-balans in je darmen, waardoor er vervelende kwalen kunnen ontstaan. Van suiker word je niet alleen dik, het is ook slecht voor je gezondheid.
Tip 7: Reduceer stress

Heb je veel stress in je leven? Probeer dit op te lossen. Ga na hoe je je stress kunt verminderen of wegnemen. Zorg voor voldoende lichaamsbewegin en neem op tijd rust. Als je chronische stress hebt verstoort dat de werking van je darmen.



Bonustip voor je darmen

Als je bovenstaande 7 tips gaat opvolgen zul je merken dat je gezondheid vooruit gaat en dat je je beter gaat voelen. Je bent op een natuurlijke manier stap voor stap bezig je darmflora te herstellen. En dat is goed voor je hormoonbalans en je totale gezondheid.
Hoe begin je met je darmen gezonder te maken?

Heb je het vermoeden dat je darmen niet gezond zijn? Begin dan een aantal weken deze tips toe te passen. Waarschijnlijk merk je al na een paar dagen verbetering. Merk je na twee weken nog geen enkele verbetering? Bezoek dan een orthomoleculaire arts die is gespecialiseerd in darmgezondheid.

Groet,
Wil je per e-mail op de hoogte blijven als Memeselfandi een nieuw dagboekbericht schrijft? Als geregistreerde gebruiker kan je deze optie inschakelen. Inloggen Aanmelden

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Memeselfandi in het kort

  • Memeselfandi weegt nu 43.10 kg en wil graag 42.00 kg wegen. Haar BMI is op dit moment 19.68. Zij is 5.80 kg afgevallen.
  • Memeselfandi is 1.48 m, 54 jaar, geboren op February 27, 1963, aangemeld op October 23, 2013 en voor het laatst ingelogd op February 14, 2018.

Dieetdagboek

Alle consumpties en beweging van Memeselfandi in een handig overzicht. Naar dieetdagboek

Buddies

· Volgers · Gevolgd